Mēģināsim noskaidrot, kas pētnieku, zinātnieku atšķir no citu nozaru pārstāvjiem, kāpēc cilvēki izvēlas kļūt par pētniekiem. Uzzināsim, kādi ir būtiskākie pētījumi latgalistikā pēdējo 5 – 10 gadu laikā un kāda loma šajā procesā ir tehnoloģijām.
Rakstāmrīki, interneta pieslēgums, video noskatīšanās ierīce.
Digitālie resursi humanitārajām zinātnēm. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: https://ltg.korpuss.rta.lv/en/home/
Latgalistika. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: https://www.lu.lv/filol/latgalistica/index.htm
Latgolys koncepti.[skatīts 2021.g. 10.oktobrī]. Pieejams:http://futureofmuseums.eu/lg/virtual-gallery/rezekne-higher-education-institution-collections/
Martena (Lazdiņa), S., Marten H.F., Šuplinska, I. The Latgalian language in education in Latvia. 2022. 2nd.ed. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams:https://www.mercator-research.eu/fileadmin/mercator/documents/regional_dossiers/latgalian_in_latvia_2nd.pdf
Marten, H. F., Šuplinska, I. Lazdiņa, S. The Latgalian language in education in Latvia. 2008. 1st.ed. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: https://www.mercator-research.eu/fileadmin/mercator/documents/regional_dossiers/latgalian_in_latvia.pdf
Mūsdienu latgaliešu tekstu korpuss. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: http://www.korpuss.lv/id/MuLa
Nicole Nau. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: http://naunicol-e.home.amu.edu.pl/
Šuplinska, I. zin. red. Latgolys lingvoteritorialuo vuordineica II. Rēzekne: Rēzeknis Augstškola, 2012, 876 lpp.
Izmanto dažādas uzbūves teikumus, to sasaistes paņēmienus un atbilstošas pieturzīmes dažādu žanru mutvārdu, iespiestajos vai digitālajos tekstos, lai skaidri un precīzi izteiktu domas, īstenotu saziņas nolūku un radītu vēlamo iespaidu uz adresātu.