Saglabāt vai rediģēt video sarakstu
Atpakaļ
Jūsu e-pasts:
Brīdis, kurā pamanīta neatbilstība:
Komentārs:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

1080p Kopēt
720p Kopēt
540p Kopēt
360p Kopēt

Ziņojums par kļūdu veiksmīgi nosūtīts.

Jums izdevās nokopēt saiti.

Video ir pievienots sarakstam.

Kā pētīt nedzīvos objektus?

Kas rada siltumu? Kā sasilst objekti?

Pievienots 09.09.2022
Paula Januškēvica
Klase / Izglītības posms: 1. klase
Mācību priekšmets / Kursa nosaukums: Dabaszinības
siltums siltuma avots attālums
Video sasniedzamais rezultāts
Skolēns saviem vārdiem stāsta, kā attālums ietekmē siltuma saņemšanu un secina, ka objektu sildīšanai nepieciešams siltāks objekts. Pārzina drošības noteikumus, darbojoties ar karstiem priekšmetiem virtuvē.
Video apraksts

Skolēns iepazīst jēdzienu “siltuma avots”, vēro praktiskus piemērus ar sadzīves priekšmetiem un situācijām par to, ka objektu sasildīšanai ir vajadzīgs siltāks objekts un attālums no siltuma avota ietekmē siltuma saņemšanu. Skolēns tiek aicināts zīmēt siltuma avotus un eksperimentēt patstāvīgi.

Resursi

Krāsu zīmuļi, papīra lapa.

Standarta sasniedzamais rezultāts
D.3.11.2.1.

Lieto mērinstrumentu (sākumpunkts, skata leņķis, mērvienība, skalas virziens), nosaka garumu ar lineālu, mērlenti (m, cm, mm), temperatūru ar termometru (°C), tilpumu ar mērtrauku (l, ml), masu ar svariem (kg, g), tai skaitā ar digitālām mērierīcēm. Izmantojot piemērus, skaidro, ka mērīšana ir salīdzināšana ar etalonu, mērvienību, tam tiek izmantota skala.

D.3.12.2.1.

Veido vienkāršus fiziskus modeļus (piemēram, Zemes virsmas formas, organismu daļas), kas attēlo dabā novērojamus objektus vai organismus. Skaidro, ka modeļi ļauj uzskatāmāk attēlot reālās pasaules objektus un iztēloties dabā notiekošos procesus.

D.3.2.1.2.

Skaidro ar ikdienas piemēriem, ka vide (piem., pagrabs, mežs, biezi mūri) un attālums ietekmē starojuma uztveršanu, eksperimentējot ar dažādu tehnoloģiju tālvadības ierīcēm, mobilajiem telefoniem, novērojot.

D.3.11.4.1.

Izmanto ikdienā pieejamus piederumus, traukus, vienkāršas ierīces, veicot vienkāršus eksperimentus, ievērojot drošības noteikumus un bīstamo vielu marķējumu. Veido ieradumu sakārtot darba vietu.

D.3.4.2.1.

Skaidro saviem vārdiem eksperimentā iegūtos novērojumus, ka objektu uzsildīšanai vai vielas agregātstāvokļa izmaiņai ir nepieciešama enerģija.

D.3.11.1.1.

Apraksta vienkāršas sakarības, izmantojot pedagoga palīdzību un praktiski iegūtos datus, atbild uz pētījuma jautājumu.

Šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot vietnes pārlūkošanu, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.