Video pirmajā daļā tiek atgādināts, kā saīsina vai paplašina algebriskas daļas, sadalot daļas skaitītāju un saucēju reizinātājos. Tiek apskatīts, kā lietot saīsinātās reizināšanas formulas izteiksmes sadalīšanai reizinātājos. Tiek skaidrota un pamatota zīmju maiņa daļas skaitītājā vai saucējā a/b = (-a)/(-b) = -((-a)/b) = -(a/(-b)). Pirmās daļas noslēguma skolēnam būs iespēja pārbaudīt savas zināšanas un prasmes. Pēc tam būs iespēja atkārtot, kā reizina un dala algebriskas daļas, kuru skaitītājā un saucējā ir monomi vai pirmās un otrās pakāpes polinomi. Skolēnam būs jāizvērtē algebrisko daļu reizināšanas, dalīšanas piemēru atrisinājumus, jālabo kļūdas, ja tādas ir, un jāskaidro iespējamie kļūdu cēloņi! Tad saskaitīsim un atņemsim algebriskas daļas ar vienādiem un dažādiem saucējiem. Video noslēgumā skolēnam būs iespēja vingrināties pašam.
Pildspalva, darba lapa vai pieraksti.
Jaunā situācijā izmanto induktīvu un deduktīvu spriešanu, apzinoties, ka vispārīgu apgalvojumu patiesums jāpierāda.
Skaidro un nosaka racionālas daļveida izteiksmes/algebriskas daļas definīcijas kopu. Aprēķina racionālas daļveida izteiksmes skaitlisko vērtību noteiktai mainīgā skaitliskajai vērtībai.
Algebrisku daļu lasa, uzraksta pēc vārdiskā apraksta, raksturo iespējas to pierakstīt dažādos veidos, skaidro saīsināšanu, paplašināšanu.
Reizina un dala algebriskas daļas, kuru skaitītājā un saucējā ir monomi vai pirmās un otrās pakāpes polinomi; saskaita un atņem algebriskas daļas, ja saucēji ir pirmās vai otrās pakāpes polinomi un kopsaucēja pakāpe nepārsniedz trešo.