Skolēns pēta triju punktu, piemēram, A, B, C, novietojumu plaknē, formulē sakarību starp nogriežņu AB, AC un BC garumiem Vingrinās izmantot skici kā atbalstu situācijas izpratnei un rezultāta/secinājuma skaidrošanai, piemēram, secina par nezināmās trijstūra malas iespējamo garumu, ja pārējo divu malu garumi ir zināmi. Lieto trijstūra nevienādību reālos kontekstos, piemēram, lai salīdzinātu maršrutu garumus. Kombinētā plaknes figūrā (piemēram, trijstūrī no divām virsotnēm novilkti perpendikuli pret pretējo malu) saskata, pēc iespējas daudzveidīgi raksturo trijstūrus, to elementus un elementu savstarpējo saistību, lietojot jaunus un jau pazīstamus jēdzienus: malas pretleņķis/pieleņķis, leņķa piemala/ pretmala, krustleņķi, blakusleņķi, šaurs/plats/taisns leņķis, nogriežņu garumu summa/starpība u. tml. uzzīmē citu trijstūri atbilstoši dotajiem lielumiem; mācās lietot vienādu nogriežņu, vienādu leņķu pieņemtos apzīmējumus.
Video apraksts
Video skolēns:
pēta triju punktu, piemēram, A, B, C, novietojumu plaknē, formulē sakarību starp nogriežņu AB, AC un BC garumiem;
vingrinās izmantot skici kā atbalstu situācijas izpratnei un rezultāta/ secinājuma skaidrošanai, piemēram, secina par nezināmās trijstūra malas iespējamo garumu, ja pārējo divu malu garumi ir zināmi;
lieto trijstūra nevienādību reālos kontekstos, piemēram, lai salīdzinātu maršrutu garumus;
kombinētā plaknes figūrā (piemēram, trijstūrī no divām virsotnēm novilkti perpendikuli pret pretējo malu) saskata un pēc iespējas daudzveidīgi raksturo trijstūrus, to elementus un elementu savstarpējo saistību, lietojot jaunus un jau pazīstamus jēdzienus: malas pretleņķis/pieleņķis, leņķa piemala/ pretmala, krustleņķi, blakusleņķi, šaurs/plats/taisns leņķis, nogriežņu garumu summa/starpība u. tml.;
uzzīmē citu trijstūri atbilstoši dotajiem lielumiem;
mācās lietot vienādu nogriežņu, vienādu leņķu pieņemtos apzīmējumus.