Skolotājs, vadot skolēna darbošanos, modelē situācijas, kurās pārliecinās par to, ka racionālu skaitli pieraksta dažādos veidos, saglabājot tā vērtību. Skolēni apgūst daļas pamatīpašību, izmantojot zināšanas par skaitļu taisni, kvadrātu un taisnstūri. Skolēni vingrinās, veicot uzdevumus. Nodarbības beigās risina teksta uzdevumus, pielietojot daļas pamatīpašību.
Pierakstu klade, lineāls, zīmulis, daži krāsainie zīmuļi vai flomāsteri.
Atbilstoši situācijas kontekstam pieraksta racionālu skaitli dažādos veidos, piemēram, paplašina parasto daļu, lai izdalītu ar veselu skaitli, procentus uzraksta kā decimāldaļu, sadala skaitli reizinātājos.
Racionālu skaitli, skaitlisku izteiksmi, vienādību un nevienādību pieraksta dažādos veidos, saglabājot vienu un to pašu vērtību/saturu.